week 18- Vakantie op een cruise!

Hallotjes iedereen

Wink
hier ben ik met mijn verhaal van onze vakantie op een boot
Smile
Wink

Zondag 23-08 zijn we tussen 9 en 120 vertrokken richting Baltimore om daar aan boord te gaan van de 'carnivale Pride'

Smile


We zijn natuurlijk eerst nog eens gestopt bij McDonalds om te ontbijten...
Frown
Rond 11u-11u30 waren we aangein Baltimore. Na dat we onze vliezen hadden afgegeven konden we de auto parkeren, en dan door naar de in-check balie. We waren in totaal met 8 personen dus namen we wel wat tijd en plaats in aan de balie. Ik vond het allemaal nog al streserend. Dit omdat er naar mijn passpoort altijd net iets langer gekeken dan naar dat van de andere en er werd ook een kopie genomen. Ik weet wel dat ik in orde ben maar het is toch allemaal heel erg stressie.
Rond 12u30 konden we dan op de boot onze kamers watren nog niet klaar, die waren ze nog aan het schoon maken van de vorige cruise, het was dus de ene mensen eraf en de andere er op. Er was al lunch voorzien en dus hebben we dat eerst gedaan. Ik moet zeggen met een groep van 8 is dat nu toch wel ietrs moeilijker dan ik gewoon ben
Wink

Rond 1u30 waren de kamer klaar maar nog geen bagage dus zijn we de boot een beetje gaan verkennen. Ik heb voor jullei naruurklijk ook enkele fototjes genomen. Ik probeer ze zo snel mogelijk hier een plaatsje te geven. Rond 4u hadden we onze bagage en zijn we dan snel even gaan zwemmen. Rond 5u is de boot dan vertrokken. Daarna zijn we dan gaan eten in het restaurant en ik moet zeggen dat ik ontzetten blij was eens 'normaal' eten te hebben
Wink

Na het eten is iedereen dan terug naar de kamer gegaan. Ik ben nog even op men eentje een wandeling gaan maken op de boot.

Maandag 24-08

De dag begon met een goed ontbijt zoals de Amerikanen het graag hebben. Spek, eieren, pancakes, french toast en dan nog gebakken pattatjes. Wat ik kammer genoeg net iest te laat te weten was gekomen was dat er ook Europees eten was, waarmee ik bedoel boterkoeken, hesp, salami gekent het wel he

Smile

Daarna zijn we met ons lui gat aan het zwembad gaan liggen. En als het ons te warm werd sprongen we er natuurlijk eens in
Smile

In de namiddag was het tijd voor de kids onm een dutje te doen want ze blijven toch langer op dan thuis. Dat was voor mij dan een beetje me-time.
Na het avond eten wouden mijn hostmom en dad naar een comedy show gaan dus was het voor mij tijd om te babysitten. Er was ook een film op het dek waar het zwembad was Deze keer was het Cinderella. Daarna wou de oudste graag naar camp carnival gaan. Een soort van opvang waar de kids naar toe kunnen als de ouders even vrij willen zijn. De kids moesten ingeschreven zijn dus dat was een no no voor deze keer. we zijn dan m,aar terug gekeert naar de kamer en hebben ons daar een beetje bezig gehouden tot hun ouders terug waren.

Dinsdag 25-08

We hadden een beetje langer geslapen dan we gehoopt hadden maar he we waren toch op vakantie

Smile
Daardoor hebben we dus ge Brunchet ipv ontbeten. Daarna is de oudste naar Camp Carnival. De rest is dan naar de arcade gegaan ik zou het zo'n beetje vergelijken met het lunapark
Smile
veel geld kwijt en me weinig of niets naar huis. Na een late lunch, door ons laat ontbijt, zijn ze dan terug wat gaan rusten op de kamer... Ik vind dat nogal jammer dus terwijl de rest rust probeer ik toch nog iets uit mijn dag te halen. Er was op de boot een Adults only gedeelte waar ik me dan wel eens op terug trok. Ze haden ook een bib aan boord dus daar kon ik mij ook wel 'amuseren' . Daarna was het al weer tijd voor het avond eten. Ik kon eidelijk eens wat bekende dingen eten, ze keken soms wel eens raar naar mij maar dat vond ik niet erg het smaakte me toch. Ze keken toch wel het raarst naar mij toen ik escargots en kikkerbillen bestelde maar he het smaakte me wel HEEEEEEEEEEEL erg. Na het eten wou de oudste terug naar hee camp. Ik heb haar daar dan afgezet en ben haar achteraf ook terug gaan ophalen in de tussen tijd heb ik genoten van een stukje van een show en een stukje live muziek.

Woensdag 26-08

Woensdag was Disney dag. We waren vroeg opgestaan want zodra de boot was aangemeerd moesten wij er af om naar Dinsey te gaan. Na de afgelopen dagen zonder conectie met de buiten wereld te zitten. Was ik toch wel blij terug op al mijn social media te kunnen... Tot ik Facebook open deed... Helamaal bovenaan, het eerste wat ik zie is een foto van mijn broer in een ziekenhuisbed.. Lichtelijk in paniek check ik alle wegen waar op mesen me kunnen bereiken op nieuws en daar is het dan een berichtje van Sophie... MIjn broer had hem op zondag blijk baar bezeert op de corss en was ondertussen al geopereerd en terug thuis.
We waren op weg naar Disney dus heb ik het allemaal een beetje aan de kant moeten schijven en het beste van mijn dag gemaakt. Rond 8u30-9u zijn we dan aangekomen in Disney we hadden tickets voor het Animal kingdom. Hett was heel erg mooi maar het was heel erg gefocust op de dieren en niet echt op DInsey wat ik op zich wel een beetje maer vond maar wel nog steeds de moeite waard natuurlijk. Het was ook een beetje een blits bezoek want om 5u30 moesten we al terug op de boot zijn want die vertok terug om 6u.
Na het avond eten belde de vriend van de oudste dochte 18- zij woont niet meer thuis- ze haddenhem gevraag om even bij de grootmoeder te gaan kijken omdat ze niet opnam toen ze haar probeerde bellen. Hij was bij haar thuis maar zij oo dat hij geen antwoord kreeg. Mijn hostparents werden toch een beetje ongerust en hebben die jongen dan gevraagt om toch te proberen binnen te geraken... Hij is uiteindelijk dan toch binnen geraakt via een raam dat niet opslot was en jammer genoeg was alle hulp de te laat de vrouw lag dood in haar bed... En aangezien de vader niet naar huis kon is de politie gebeld geweest en hebben de jongen en zijn moeder alles properen regelen om de oma bij een begrafenis ondernemer te krijgen..

Donderdag 27-08

Zijn we dan aangekomen in de Bahama's het was best dubbel door de dingen die de vorige avond gebeurt waren... Er was een uitstap gepland met dolfijnen dus zo gezegt zo gedaan. Ik was nog nooit dichter bij een dolfijn geweest dan een show in boudewijnpark dus het was toch wel een beetje spannend. Om bij de dolfijnen te komen moesten we met een kleiner bootje naar het eiland Balmoral gaan. Het was een schitterend eiland met mooi wit zand en helder water. We hebben zo'n uurtje bij de dolfijnen geweest. Onze dolfijn hete Fiona en was de oudste dilfijn in het verblijf. daarna konde we nog even op het eiland blijven en een beetje genieten van het eiland. Er kwanm plots een storm af op het eiland dus werd iedereen gevraagt om het eiland vroeger te verlaten. En natuurlijk toen we terug aan de boot waren was het al over...
Toen ik om gekleed was ben ik nog even wat foto's gaan nemen van de boot en zoals ik al zei ik plaats alles zo snel mogelijk!
Na het avond eten was het voor de oudste ( waar ik moet voor zorgen niet die van 18

Smile
) weer tijd om naar camp carnival te gaan. Ik ben ondertussen mensen gaan spotten in de karaoke. Er waren 2verbazingwekend goede zangers bij! Tijdens de pauze ben ik dan snel de oudste terug gaan naar haar ouders gaan brengen en nog vlug de laatste ronde karaoke gaan meevolgen. Daarna ben ik nog even een rondje gaan maken op de boot en er was blijkbaar een salsapary aan het zwembad dus ben ik daar nog even gebleven.

Vrijdag 28-08

De boot was al op de terug weg naar Baltimore maar makte nog een tussen stop op een van de vele eilanden die deel uit maken van de Bahama's. Doordat het maar een korte stopt was hadden wij geen uitstap geplant en zijn we dus op de boot gebleven. Wat uitendelijk niet zo erg is als je bekijkt wat ze allemaal hadden, 2 zwembaden, een bubbelbad, een golf terein, een bakestbalveld en zelfs 2 grote glijbanen!!

Zaterdag 29-08

Een dagje op zee. De boot trachte terug tekeren in 2 dagen terwijl het ons bijna 3 dagen had gekost om er te geraken. De boot ging heel wat sneller en dat voelde je heel erg goed ik had het soms toch wel een beetje moeilijk. We hebben er toch het beste van gemaakt en gezwommen, een kleurtje proberen opdoen, ,van de glijbanen,... En terwijl iedereen aan het rusten was in de namiddag heb ik nog even genoten op het adult only gedeelte :)

Zondag 30-08

De boot meerde aan in rond 9u en door omstandig heden mochten wij als eerste van de boot. Na een de rit naar hyuis had iedereen toch wel honger aangezien we geen ontbijt hadden genomen 's morgens. Natuurlijk eindigde we in McDonalds en iedereen vond dit 1000 keer beter dan wat we op de boot kregen, iedreen behalve ik natuurlijk.

Zo dat was het voor ons weekje op zee ik hop dat jullie je er iets bij kunnen voorstellen en de foto's volgen zo snel mogelijk!

Groetjes

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active